De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daley Lobregt - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daley Lobregt - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen.

Blijf op de hoogte en volg Daley

07 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben de vlucht overleefd en een paar dagen rondgehangen in het hotel. Er is vrij weinig te doen in de buurt van het hotel en we hebben ons er bij neergelegd te wachten totdat we naar Northridge verhuizen, om dan op pad te gaan. Die dinsdag, 4 februari, zijn we met de bus van ons hotel naar Van Nuys Airport gereden. Hier zijn we opgepikt door de dame die ons onderkomen heeft geregeld. Ze was aardig aan de late kant, maar het zonnetje scheen en we waren in L.A. dus we hadden er vrede mee.
De vrouw haalde ons op in een auto die we van haar huren. Een Toyota Corolla uit de jaren steentijd. Maar goed, het rijdt en het brengt ons van hot naar her zonder problemen.

Het huisje waar we in logeren is iets anders dan ik had verwacht. Ik wist dat we niet alleen zouden zitten, maar met meerdere reizigers. Alleen dat het er zoveel zouden zijn, had ik niet verwacht. Ik zie hier elke dag weer nieuwe mensen rond hangen en weet ondertussen niet meer wie, wat, waar zit. Ze zijn allemaal heel aardig. Ze maken een praatje met je en vragen wat je gaat doen.
Ik slaap op een stapelbed met nog 4 andere in de kamer. De keuken is ouderwets in gericht. Een retro keuken met oud-Amerikaanse Cola spullen en rood leren banken. Het doet me denken aan een ouderwetse diner, die je soms in films ziet. Het is allemaal niet zo spectaculair maar dat hadden we er ook niet van verwacht. Het is een plek waar ik kan overnachten en eten en dat is voldoende.

We zijn ná aankomst, gelijk vertrokken naar een restaurantje om wat te eten. We hebben gelijk boodschappen gedaan en de buurt bekeken.
We hebben de dag afgesloten met een Budweisser biertje en een goede nachtrust.
De dag daarna, woensdag 5 februari, wilden we op pad. We hadden de dag daarvoor besloten om naar Pasadena te gaan. Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet en bij de locals, zijn we de auto ingestapt en gingen we op weg. Pasadena is echt een hele mooie stad. Het ligt net iets buiten de drukte van L.A. en er hangt een hele relaxte sfeer. We hebben hier rondgelopen in de winkelstraat, even wat gegeten bij de Cheesecake Factory en kwamen via een andere local op het idee om naar de botanische tuin te gaan die 'in de buurt' lag. We hebben dit te voet gedaan. Bij nader inzien, hadden we beter de auto kunnen nemen want we zijn van 1 uur in de middag tot 7 uur in de avond onderweg geweest naar deze botanische tuin. Het was wel een mooie gewaarwording. (Foto's kan je vinden bij het foto's kopje!)
We hebben de dag afgesloten met een 'Meat-eater Pizza' van Blaze en een heerlijk verfrissend Bud biertje.

Donderdag, 6 februari, was een regenachtige dag. We waren in eerste instantie van plan om naar Malibu te gaan, maar door de weersomstandigheden is dit plan verandert in: shoppen in een mall en langs Hollywood en Beverly Hills. Het was mijn beurt om te gaan rijden. Je hebt het rijden hier zo onder de knie. Verkeersregels spreken voor zich en alles wordt vrij duidelijk aangegeven. Geen probleem dus!
Na het winkelen zijn we rechtstreeks naar Hollywood vertrokken om daar rond te rijden. Het ene gigantische huis komt na de ander en dat terwijl je gepasseerd word door Caddilacs, Bentleys en ga zo maar door. Dit is iets wat je gewoon ene keer gezien moet hebben.
We zijn ook langs de 'Walk of Fame' geweest. Dit was niet heel spectaculair en we hebben er dus ook niet heel lang bij stil gestaan.
Na genoeg gezien te hebben, en zo'n 7 uur te hebben rondgereden hadden we er genoeg van. Wederom hebben de dag afgesloten met een goud gele rakker.

Vandaag is het vrijdag 7 februari en ik zit hier aan de keukentafel mijn logboek bij te houden. We hebben een chilldag ingepland aangezien het weer niet zo heel denderend is. Een dagje voor school dus.

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Los Angeles