Einde van de eerste week - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daley Lobregt - WaarBenJij.nu Einde van de eerste week - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daley Lobregt - WaarBenJij.nu

Einde van de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Daley

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een rustige vrijdag, die we hadden ingelast voor schoolwerk, hebben we zaterdag onze eerste stagedag gehad. Ik wist vooraf niet echt wat ik er van moest verwachten. Hoe werkt zoiets en hoe ziet het er uit?
Eenmaal aangekomen werden we verwelkomd door de directrice van de school. Zij gaf ons een korte rondleiding op het terrein en leidde ons vervolgens naar de klas waar ze ons het meest kunnen gebruiken. Dit is een groep 3/4 combinatie met ongeveer 15 leerlingen. Dit is een vrij kleine groep, maar voor die school een grote groep. De rest van de klassen bestaan gemiddeld uit 7/8 leerlingen.
Wij hebben de ochtend bij de klas gezeten en gekeken hoe de leerlingen te werk gingen en wat voor onderwijs hier gegeven word. We kregen ook enkele opdrachten om met de leerlingen te doen. Na een paar uur hadden de leerlingen pauze. In de pauze werden wij op een plateau gezet en moesten we ons even voorstellen en vertellen wat we hier gingen doen.
Ik vond het maar een warrige boel. Alles werd maar snel, snel gedaan en we kregen niet echt de tijd om alles in ons op te nemen.
Aan het einde van deze stagedag kwamen alle leraren bij elkaar en hebben we gezamenlijk gegeten. Deze maaltijd bestond uit pizza's, die zo groot waren dat ze in geen één van grootmoeders steenovens zouden passen.
Een ware oplossing voor wereldhonger. Maar goed, back to the point.
Deze samensmelting was wel leuk. We kregen hier wat langer de tijd om vragen te beantwoorden etc.
Na onze stage zijn we nog even Hollywood Hills in geweest om ons jaloezie-peil te verhogen.

De volgende dag stond voor mij een hoogtepunt op de agenda. De basketbalwedstrijd. Ik heb van jongs af aan altijd al een basketbalwedstrijd willen zien en dat ging vandaag gebeuren. We hebben de dag geopend met een heerlijke bakkie pleur bij de Starbucks. Waar we vervolgens een plan hebben uitgezet voor onze dagbesteding voor de wedstrijd. Aangezien we naar Downtown L.A. moesten rijden, hebben we ervoor gekozen om daar rond te rijden en te lopen. Financial district, Chinatown, Old-Downtown en langzaam omhoog richting Sunset Blv.
Na een lange rit was het dan eindelijk tijd voor de wedstrijd. We hadden de auto geparkeerd en liepen richting Staples Center. De wedstrijd was geweldig! Ik heb serieus genoten van alles wat er gebeurde om ons heen. Als je basketbal niks aan vindt, dan is er genoeg entertainment om je bezig te houden. Dit was voor mij zeker, tot nu toe, één van de vetste dingen die ik gedaan heb in L.A.! En dan wetende dat we aankomende woensdag weer gaan.

De maandag daarop, zijn we op stap gegaan om nog een paar spullen te kopen die we nodig hadden. Ik had op internet gezocht naar de bekende Walmart. Ik wist dat ze daar van alles zouden hebben. Na lang rondhangen en doen zijn we richting Santa Monica Pier gereden. Op advies van een paar van onze kamergenoten zijn we hier naar toe gegaan. Het was een hele mooie plek om te zien. De pier met daarop een klein pretpark en circus Renz op het strand. Het lekkere warme weer erbij. Al met al een prachtige scene om te bekijken (ik zal een paar foto's uploaden)

Vandaag is het dinsdag, we zijn vanochtend naar een lokaal park geweest om even wat te sporten. Ik ben niet van plan om als tonnetje Daley terug te komen. Wat hier tevens heel snel gaat gezien de porties die je hier voorgeschoteld krijgt. Verder weten we nog niet wat we gaan doen, maar we verzinnen wel iets!

• 15 Februari 2014 - 04:05

Corry:

Hoi, volgens mij gaat dit de reis van je leven worden. Veel plezier en geniet ervan. Lachen toch met die grote pizza. Knuffel van ons. Corry

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Los Angeles